miercuri, 6 ianuarie 2010

din lecturi adunate

De cand ma stiu, am umplut pagini de citate din cartuliile, pe care le citeam. Astazi am intrat intr-o librarie, am rasfoit o editie a Aforismelor lui Blaga si mi-au cazut ochii peste un citat superb, cel care va deschide rubrica aceasta:

1. Amorul este sănătate divină (Lucian Blaga)

2. Nici un cocoş de pe lume n-a bănuit şi nu va bănui vreodată că omul mănâncă găini. Dacă cocoşul dumitale ar fi inteligent, în loc să vină când îi arunci pâine, şi-ar lua lumea în cap ca să nu devină borş (G. Călinescu)

3. Indoielile noastre sunt tradatori si ne fac sa pierdem lucrurile bune pe care le-am putea castiga din cauza fricii de a incerca (William Shakespeare)

4. Poate că de la singurătate încolo începem noi înşine (Constantin Noica)

5. Inima cunoaşte raţiuni, pe care raţiunea nu le cunoaşte (Blaise Pascal)

6. Tăcere, te cunosc din auzite?! (Maurice Blanchot)

7. Omul civilizat este produsul schimbului şi a comerţului, iar misiunea sa istorică este de a transforma pământul în paradis şi semenii săi în îngeri (Ion C. Brătianu)

8. Moartea este un fenomen simplu în natură, dar pe care omul îl transformă în ceva (Marin Preda)

9. Dacă nu ştii în ce port vrei să ajungi, nici un vânt nu este favorabil (Seneca)